קטגוריות
Uncategorized

טיפים לצילומים – כל מה שצריך לדעת מצלמים עם ניסיון

צילום תמונות היא הדרך שלנו לנצור רגעים שונים שהתרחשו במהלך חיינו. רגע משמח, אירוע מעניין, מקרה משמעותי או אפילו חוויה עצובה שהיינו רוצים לחזור אליהם בעוד כמה זמן ולהיזכר בהם מחדש. צילום תמונות, סרטונים ואפילו סרטים יכולה להיות דרך ביטוי לאנשים רבים, סתם איזה תחביב לשעות הפנאי ואפילו כעבודה שכיף לקום אליה בבוקר.

כדי לצלם תמונות שהן איכותיות וטובות, בדיוק כמו צלמי דוגמנות, יש מספר פרמטרים שחשוב לשים אליהם לב. טופ צלמים, חברה לצילום אירועים מנוסה ומקצועית מסכמת לכם מספר טיפים לצילום שיעזרו לכם להשיג את התמונה המושלמת!

תכירו את העדשה שלכם

אורך המוקד של העדשה חשוב מאוד ומשפיע על המון פרמטרים בצילום, כאשר החשובים שבהם הם הקרבה או המרחק הפיזיים בין הצלם למצולם. אורך מוקד העדשה משפיע על  שינויי הפרספקטיבה בתמונה. בשוק של ימינו יש מספר עדשות רחב ומגוון, נסו את העדשות השונות ובחרו לכם את המתאימה ביותר.כיום קיימות גם עדשות זום המרחיבות את טווח הצילום אפילו יותר. אז אם אתם רוצים לתפוס תמונות מרוחקות אך ברורות נסו את עדשת טלפוטו, אם אתם רוצה תמונה קרובה נסו עדשה רחבה ולתמונות שונות ומיוחדות, שמתאימות במיוחד לצילומי דוגמנות, נסו את עדשת ה- 50 מ"מ. 

תאורה נכונה

תאורה מתאימה היא מרכיב חשוב לאיכות הצילום. מומלץ להשתמש במבזק חיצוני. המבזק הפנימי של המצלמה לעולם אינו טוב דיו לצילום אירועים ומקומות עמוסי תאורה ואנשים כמו תצוגות אופנה למשל. רצוי להכין אמצעי תאורה ניידים המאפשרים לקבל תמונות באיכות סטודיו. זהו טיפ מיוחד לצילומים בעת קבלת פנים או תחילת אירועים. טיפ נוסף בעניין תאורה הוא לא להתבייש להשתמש גם בתאורה של צלמי הוידאו, אם נמצאים כאלה באזור.

רזולוציית הצילום

כדאי לבחור ברזולוציה הגבוהה ביותר שמציעה לך המצלמה. הדבר יאפשר לך לשמור את האפשרות להדפיס כל תמונה באיכות גבוהה.

פורמט הצילום

מצלמות סטילס דיגיטליות מאפשרות כיום צילום בפורמט JPG וצילום בפורמט RAW במקביל. רצוי לצלם באפשרות המקדדת לכרטיס הזכרון את שני הפורמטים בו זמנית. בצורה זו תהיה לך האפשרות לערוך ולתקן את התמונות בקלות ובמהירות אפילו מתוך המצלמה בסוף הצילומים. 

הכניסו דינמיקה לתמונות

הדינמיקה בתמונות יכולה לעשות המון. לצפות בתמונה דינמית תמיד יגרום לנו להמשיך להביט בה ולהישאב לתוכה. אם קיימת תנועה בסיטואציה הכניסו אותה לתמונה ע"י שימוש בחשיפה ארוכה. זה יכול להיות כאשר המצלמה מונחת על חצובה כשהמצולם סטטי והסביבה בתנועה וזה יכול להיות כשהצלם והמצולם בתנועה זהה כך שזה ייצור הרגשה כאילו התמונה ממש זזה (צילום פאנינג). 

צלמו תמונות עם רגש

אם אתם מצלמים באירוע, התמונות הבלתי נשכחות הן התמונות שתופסות רגעים מרגשים, נער שבדיוק מחזיק את ספר התורה בבר המצווה שלו, הורי הכלה מנשקים אותה שנייה לפני שהחתן מגיע, חברים מתחבקים בטקס סיום התואר ועוד סיטואציות רבות נוספות שמלאות ברגש ושמחה. חפשו את הרגעים הללו ותפסו אותם בעדשת המצלמה שלכם. אלו תמיד יהיו התמונות הטובות ביותר.

אל תפסיקו לצלם

תמונות לא מספיק טובות תמיד אפשר למחוק, אך תמונה טובה שלא צולמה נאבדת לנצח. נצלו את הסיטואציה וצלמו כמה שיותר תמונות. בזוויות שונות, בתאורות שונות ובכל דרך שתעלה לראשכם. אל תפחדו לתת הצעות צילום למצולמים שלכם, הם אפילו יעריכו זאת כשהתמונה שלהם תצא מדהימה והדבר יעניק לכם ניסיון רב ויעלה את ביטחונכם ביכולות הצילום שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *